¿Qué volen aquesta gent? ¿Qué es lo que quiere esta gente? (Texto bilíngüe)

¿Qué volen aquesta gent? Este escrito lo voy a hacer en castellano y también en catalán. Perque ambdúes llengües em pertanyen, em defineixen, son part de les meves arrels i de la meva identitat.

Parece que no os enterasteis, o quizás vuestros oídos son incapaces de oir más allá de la banca. No nos representáis. Mai ho heu fet i mai ho fareu. Els vostres mètodes no ens fan por. Os plantamos cara hace seis años en todas las calles y plazas y lo seguiremos haciendo hasta echaros.

L’Ibex 35 ja tembla. Sap molt bé de la força del poble català i de la seva determinació, a plantar-vos cara. Ja ens poden enviar la pol.licía, la guàrdia civil o l’exèrcit. Hem començat una revolta que s’extendrá per tota Espanya.

Sois dinosaurios caducos. Os creéis por encima del bien y del mal y estáis tan anclados en el pasado, que el polvorín social que habéis detonado os va a pasar factura de facto. El mismo modo de facto con el que habéis anulado nuestra autonomía.

Vosaltres teníu pistoles, porres, ametralledores, tanquetes i tancs. Nosaltres clavells. I en el moment en que llenceu el primer tret, sofrireu la intervenció i resposta inmediata per part de tot el mon internacional.

Vuestra ira y prepotencia os impide ver que con las detenciones que habéis llevado a cabo, de manera oscura y vil, ha despertado el sentir de todo un pueblo. Tanto da qué quisiéramos votar. Habéis atacado a nuestro corazón, nuestra alma, aquello por lo cual nuestros padres y abuelos se dejaron la piel, y por desgracia, la vida en muchas ocasiones, durante la humillante y vergonzosa dictadura de Franco.

Som més, som poble, tots a una, tots u. I no sereu capaços de callar-nos a tots, perque per cada detingut, sortirem deu més, o vint, o trenta, o cent. Som un poble pacífic, multicultural, amb seny. I es aquesta mateixa riquesa i diversitat multicultural lo que os enfronta, amb seny i fermesa, sense armes perque coneixem com sou. Hem vist les vostres dents moltes vegades, i creieu-me, la nostra pell es a prova de repressió. Per la nostra sang circul.la la convicció que vau ser incapaços de rovar-nos durant més de quaranta anys.

Somos un muro inquebrantable e irreductible. ¿Recordáis la lucha de los galos Astérix y Obélix? Tomad nota. Nuestra pócima es nuestra libertad. De creéncia, de condición, de voto y de opinión. Tenéis jueces, sí, es verdad. Pero no vais a tener espacio suficiente para detenernos y encarcelarnos a todos.

I quan dic a tots, vull dir a tots. A Barcelona, a Madrid, a Bilbao, A Donosti, a Santiago, a Saragossa, a Sevilla o a València. ¿Quants vaixells necessiteu fletar i atracar per a tots nosaltres? Haureu de buidar les presons i construir de noves. I encara així no tindreu espai.

Esto no es el treinta y seis señores. Estamos en el año dos mil diecisiete. Y la permisividad exterior que tuvisteis con Paquito no la tendréis ahora. No se cierne una segunda guerra mundial sobre Europa como entonces. Os habéis quedado fuera de juego y ni el futbolista más musculado del mundo os ayudará, esta vez, a marcar un gol ilegal de este calibre.

Aquí la gent està sonrient mentres vosaltres ensenyeu les dents. La vostre Carta Magna fa ja molt temps que és caduca, que no ens representa. Os ho vam dir fa sis anys. Peró el que vau veure llavors va ser només un tast. Heu atravessat el Rubicó, sense diàleg, sense honor, de males maneres, llençant els gossos creient que no els pararíem. Peró nosaltres hem tancat ben bé el sac, amb convicció l’hem lligat i hem dit rotundament blat.

Nuestras espigas de oro han iniciado una revolución iluminando todas las tierras, todos los pueblos, más allá de Catalunya, por toda España.

Pero claro, vosotros sois incapaces de ver nada. Tan ciegos como os quedasteis mirando al sol.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s